ÖGRETME ÖGRENME SÜRECİ

 
Nasıl ögretecegiz?” sorulari düsünce, strateji ve yöntemlerde de arayisi
beraberinde getirmistir.Sürecinin merkezine ögretmeni yerlestirirken;ilimdeki hizli gelismeler bilgiyi sürekli yenileyip gelistirdigi için “hangi bilgileri”Davranisçi stratejiler ögrenme ögretme
düsünme ve düsündürme sürecinin belirleyicisi olma özelligi vardir.


ÖGRENME ÖGRETME SÜRECINDE ÖGRETMENIN ISLEVLERI
  • Hedef kitlesindeki ögrencileri sahip olduklari özellikler ve yeterlilikler itibariyle tanimak  
  • Ögrenme ögretme sürecinin gerçeklestirilmesini destekleyici çevre imkanlarini belirlemek ve uygun yasantilari organize etmek
  • Kazandirmak için uygun strateji, yöntem, araç gereç ve materyalleri seçmekBelirlenen bir süre içinde kazandirilacak ögrenme yasantilarini belirlemek. 
  • Ögretim sürecini ögretme ögrenme sürecinin gerektirdigi esaslara göre belirtmek  
  • Ögrenme ve ögretme süreci sonucunda ögrencilerle ilgili ölçme degerlendirme yapmak  
uygunluk açisindan gözden geçirmek ve ögretim sürecini gelistirmektir.
ÖGRETIMI PLANLAMA
Planlama ögretim süreci için bir çerçeve olusturan ve ayni zamanda bir sonraki ögretim 
faaliyetlerine rehberlik eden bir süreç olarak tanimlanabilir. Ögrenme ögretme sürecinde yer alan plan türleri içerigi ve zamani esas alan organizasyonlar seklinde iki kisma ayrilabilir. 
Zamani esas alan plan türleri; yillik plan, dönemlik plan, haftalik plan ve günlük plan gibi 
adlar altinda düzenlenir.Içerigi esas alan plan türleri ise; ders plani ve ünite plani adini alir.
Profesyonel bir ögretici olarak ögretmen ; Neyi ögretecegini,  
  • Hangi ögretim materyallerini ve malzemelerini kullanacagini, 
  • Belirlenen içerigi hangi stratejiler ve yöntemlerle gerçeklestirecegini, 
  • Karalarini uygulamak için gereksinim duydugu ölçme araçlarini nasil gelistirecegini kendiöngörüleri çerçevesinde sekillendirir.
DERSIN ÖGRETIM HEDEFLERINI BELIRLEME
Ögretim hedefleri ögrencinin gelisim seviyesine göre belli bir konuda ulasabilecegi  
bilgi, beceri ve tutumlari tanimlar. Zihinsel agirlikli ögrenme düzeyi itibariyle ögretim 
hedefleri, ögrencinin bilgiyi tanima, kavrama, uygulama, analiz, sentez ve degerlendirme 
düzeyindeki yeterliliklerini tanimlar.Ögretim hedefleri belirlendikten sonra belirlenen 
hedefler kapsaminda her hedefe yönelik ögrencilerde görülmesi gereken kazanimlarin açik seçik tanimlanmasi gerekir. Ögrenci bir takim yasantilar sonucu tanimlanan bu kazanimlari edindiginde yasam boyu karsilastigi problemlerin üstesinden gelebilecek ve hayatakarsi tavir alabilecek yeterlilige ulasir.Ögrenmeyi hangi ölçme araçlari ile ölçüp degerlendirecegini, Degerlendirmeden elde edilen veriler isiginda ögrenme ögretme sürecini planlanan durumaÖgrencilere kazandirilacak yeni yeterlilikleri belirlemek Bilissel stratejiler ögrenciyi yerlestirmistir. Her iki yaklasim türünde de bilginin edinilmesinde
http://www2.aku.edu.tr/~gocak/2007dersnot/EBG/ogretmeogrenmesureci.pdf